Το δεκάμηνο του 2014, σύμφωνα με τις καταγραφές της Media Services SA, έκλεισε με αυξητική τάση 8,8% συνολικά για όλα τα είδη ΜΜΕ (τηλεόραση, ραδιόφωνο, περιοδικά, εφημερίδες). Αλλά και ο Οκτώβριος που μας πέρασε έκλεισε με άνοδο κατά 5,5% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Τα συνολικά έσοδα για το 10μηνο έφτασαν το 1,01 δισ. ευρώ από τα περσινά 929 εκατ. ευρώ, ενώ του Οκτωβρίου άγγιξαν τα 107,73 εκατ. ευρώ από τα 102,09 εκατ. ευρώ του περσινού Οκτωβρίου. Πρόκειται βέβαια για μεικτά έσοδα, καθώς από αυτά τα χρήματα δεν έχουν αφαιρεθεί εκπτώσεις, year bonus, φόροι, ανταποδοτικές διαφημίσεις κ.ά., που κατεβάζουν βέβαια πολύ πιο χαμηλά τα πραγματικά έσοδα των ΜΜΕ από τη διαφήμιση.

Η σταθερότητα που εμφανίζεται πάντως αυτήν τη χρονιά στη λεγόμενη διαφημιστική δαπάνη είναι από τα πιο αισιόδοξα μηνύματα για τα στελέχη των μέσων ενημέρωσης αλλά και των διαφημιστικών εταιρειών. Κι αυτό γιατί επιτέλους φαίνεται να δημιουργείται μια ισορροπία στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία επί πέντε συνεχόμενα χρόνια βυθιζόταν. Στο δεκάμηνο τη μεγαλύτερο άνοδο εμφανίζουν τα ραδιόφωνα, με αύξηση κατά 39% σε σύγκριση με πέρσι κι ακολουθούν τα κανάλια με 15,49% και τα περιοδικά με 3,55%. Μόνο οι εφημερίδες εμφανίζουν πτώση στη διαφημιστική δαπάνη κατά 6,9% και παρόμοια πτώση εμφάνισαν στα διαφημιστικά έσοδα και τον Οκτώβριο του 2014 (-6,15%). Οριακή πτώση παρατηρείται και στα διαφημιστικά έσοδα των περιοδικών τον Οκτώβριο κατά 1,72%, ενώ και πάλι τη μεγαλύτερη άνοδο σημειώνουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί (58,13%) κι ακολουθούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί με αύξηση κατά 7,89%.

Τον Οκτώβριο που μας πέρασε στη μικρή οθόνη τα περισσότερα διαφημιστικά έσοδα εμφανίζονται στο MEGA με 16,18 εκατ. ευρώ, ενώ ακολουθεί από κοντά ο ΑΝΤ1 με 15,7 εκατ. ευρώ, με τρίτο τον ALPHA (11,45 εκατ. ευρω) και έπεται το STAR με 9,17 εκατ. ευρώ. Στο δεκάμηνο όμως τα περισσότερα διαφημιστικά έσοδα φαίνεται να έχει συγκεντρώσει ο ΑΝΤ1 (168,46 εκατ. ευρώ) και έπεται το MEGA με 163,66 εκατ. ευρώ, με τρίτο και πάλι τον ALPHA (93,37 εκατ. ευρώ) και τέταρτο το STAR (72,56 εκατ. ευρώ).

Στο δεκάμηνο πάντως σημαντικά είναι και τα διαφημιστικά έσοδα της ΝΕΡΙΤ (Ν ΕΝΑ και N Sports), που φτάνουν συνολικά τα 15,78 εκατ. ευρώ. Τέσσερα κανάλια (ΣΚΑΪ, Ε TV, EXTRA και Nickelodeon) εξακολουθούν να μη δημοσιοποιούν οικονομικά στοιχεία από διαφημίσεις, παρότι φαίνεται από τους πίνακες ότι μεταδίδουν σημαντικό αριθμό μηνυμάτων.

Συντάκτης: Σωτήρης Μανιάτης/efsyn.gr

Επικοινωνία

Τηλέφωνο

+(30) 210 6525508
+(30) 210 3007845
+(30) 210 3006417

ΑΣΠΑΣΙΑΣ 96, ΧΟΛΑΡΓΟΣ, Τ.Κ. 15561

email

info@onmedia.com.gr

© 2020 – ON MEDIA. All rights reserved.